Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
«Та таблиця, яку розмістив МінФін, вона не відображає картину про те, як була здійснена оплата в тому чи іншому суді. Ця таблиця, насправді, відображає вже картину 2021 року, яким чином розподілені кошти на оплату праці по кожному суді, які існують в України.
Якщо навіть в ту таблицю подивитися, то там відверто є досить багато граф, де на окремі суди навіть нулі закладені взагалі на оплату праці. Це ж очевидно, що такого бути не може, щоб така зарплата виплачувалась, так? Бо за підсумками минулого року заробітні плати все ж таки були виплачені. Тому ця таблиця це картинка про те, як розподілені всі кошти, які виділені на всю систему по кожному суду України. Тут я хочу нагадати, що в силу рішень Конституційного Суду, в силу норм Конституції, так передбачено, що в Державному бюджеті на кожний суд окремим рядком має бути певна цифра.
Що відбувається останні два роки я не дуже можу зрозуміти чому це відбувається, хоча в більшості я схильний не довіряти позиції МінФіну, а ні ж позиції Державної судової адміністрації ідуть постійно взаємні начебто звинувачення один одного, чому так відбувається. МінФін говорить, що ДСА нерівномірно розподіляє кошти. ДСА говорить, що це ж МінФін, коли затверджує Державний бюджет самостійно втручається в те, що раніше ДСА розподілила рівномірно і виходить картинка внаслідок втручання ту, яку ми маємо. Але не міняється картина тільки в тому, що насправді така нерівномірність розподілу коштів вона існувала усі роки. Єдине, що впродовж бюджетного року Державна судова адміністрація намагалася перерозподіляти ці кошти таким чином, щоб вони все ж таки, по результатах певного бюджетного року, заробітні плати були більш менш розподілені рівномірно У цьому році фактично, я б взагалі сказав що на ці цифри я б не зважав. По якій причині – тому що у всієї судової гілки влади, всієї судової системи є окрема стаття видатків як,от сьогодні ми говоримо про ці 15 мільярдів, які виділені на судову систему, частина з них це суддівська винагорода, частина з них це заробітні плати. У нас є 25 тисяч працівників апаратів судів. Очевидно є те, що на сьогоднішній день, якщо взяти з цих 15 мільярдів і забрати суддівську винагороду, і те, що лишиться розділити на працівників апаратів судів, очевидно, що цих коштів не вистачає для того, щоб виплатити кошти на належному рівні. І як би Державна судова адміністрація їх не перерозподіляла, ну не можливо розділити два апельсини на п’ять. Як в анекдоті – у нас є два апельсини кожному по два. Так не може бути. Тому основне все ж таки питання, що замість того, щоб виділити достатню кількість грошей, яких вистачить на належний рівень оплати працівників апаратів судів, Міністерство фінансів займає якусь таку дивну позицію, що це не ефективне управління і так далі. А насправді ситуація вирішується дуже просто. Виділіть достатню кількість грошей, скажіть чітко, ну насправді ці цифри відомі. Наразі я ще раз скажу, вже неодноразово про це говорив, наразі МінФін доводить, що в судах першої інстанції заробітна плата має бути в розмірі близько 9 тисяч гривень, в апеляційній інстанції не більше 11 тисяч гривень. Порахувати ці цифри дуже просто. Взяти кількість працівників апарату, яка працює в першій інстанції, якщо ми їх помножимо на ці 9 тисяч, додамо потім кількість працівників, які працюють в другій інстанції на 11 .Я вам дуже просто скажу коштів на це не вистачає навіть на те, що проговорює МінФін.
Ми ж все ж таки наполягаємо на тому, що рівень заробітної плати має бути не менше ніж на рівні 2019 року. Коли люди отримували в середньому по 16 тисяч гривень, тоді не було такого розмежування по інстанціях, але якщо потрібно ми можемо дуже легко порахувати, скільки була середня заробітна плата в суді першої інстанції, в другій інстанції. То ми все ж таки наполягаємо, що МінФін має забезпечити, принаймні, видатки на тому рівні, які були на рівні 2019 року. Поки що бажання такого я не бачу насправді» - Голова РСУ Богдан Моніч
Сюжет Право ТВ: https://cutt.ly/1l2g1y4