Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ДО УВАГИ СУБ'ЄКТІВ ВЛАДНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ ТА ГРОМАДЯН!
У номері "Голосу України" з 1 грудня 2018 року опубліковано оголошення про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, яка введена новим процесуальним законом та почне функціонувати через 90 днів з дня опублікування. З 1 січня 2019 року ЄСІТС буде функціонувати в тестовому режимі, а дослідна експлуатація системи розпочнеться з 1 березня 2019 року у складі вісьмох підсистем (модулів):
Законом передбачено, що ЄСІТС обов'язково реєструють офіційні електронні адреси:
Інші особи реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку.
Функції Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи визначені статтею 15-1 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".
ЄСІТС є відповіддю на виклики технічного прогресу, яка має на меті спростити та здешевити доступ до правосуддя. Вона не просто розширить кількість сервісів, але об’єднає в одну систему суди, ДСА, ВРП, ВККС з можливістю автоматизованої взаємодії з іншими державними ресурсами.
Не можна не зазначити ще й екологічну складову нововведення, яка передбачає поступове, але дуже значне скорочення використання паперу в судах. Не секрет, що кількість томів деяких судових справ зараз вимірюється сотнями.
Після початку роботи системи громадяни отримають новий рівень сервісу. Для звернення до суду достатньо буде заповнити відповідні форми та підписати позов електронним цифровим підписом, авто-розподіл здійснюватиметься в момент реєстрації централізованим модулем автоматизованого розподілу, для ознайомлення з матеріалами справи та іншою інформацією про її перебіг достатньо відкрити особистий oline-кабінет; взяти участь у засіданні можна буде з будь-якого зручного (відповідно обладнаного) місця.
Найважливіше - це можливість мати постійний доступ до всіх матеріалів справи, (а не лише судових рішень), скорочення до мінімуму часу на пересилання документів, відсутність затримок, пов’язаних з пересиланням справи між судами різних інстанцій, можливість брати участь в режимі відеоконференції без відвідування суду.
Інформаційна база всієї судової системи наповнюватимуться найновішими даними статистики кожного окремого суду, зникнуть можливості втручання в роботу системи на рівні суду, що автоматично убезпечить суди від підозр у зловживаннях, скоротяться невиправдані поштові витрати та час на пересилання кореспонденції. Відтепер позовна заява обов’язково повинна містити відомі номери засобів зв'язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти. А необхідність пересилання справи між судами різних інстанцій взагалі зникає.
Використання цієї системи для багатьох категорій учасників процесу є обов'язковим. Для всіх інших, задля прискорення залучення громадян до цього сервісу, передбачені суттєві пільги. При поданні до суду процесуальних документів в електронній формі застосовується коефіцієнт 0,8 для зниження відповідного розміру ставки судового збору.
Позовні та інші документи, що подаються до суду, підлягають обов'язковій реєстрації в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в день надходження документів. Забезпечується обмін документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, між судом та учасниками судового процесу, між самими учасниками судового процесу, а також фіксування судового процесу і участь учасників судового процесу у судовому засіданні в режимі відеоконференції.
Суд направляє судові рішення, судові повістки, судові повістки-повідомлення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу на їхні офіційні електронні адреси. Ця ж система забезпечує публікацію викликів до суду на веб-порталі судової влади.
Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, суд надсилає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, винятково в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси. Реєстрація в ЄСІТС не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі.
Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи в електронній формі. Процесуальні та інші документи і докази у паперовій формі не пізніше трьох днів з дня їх надходження до суду переводяться в електронну форму та долучаються до матеріалів електронної судової справи.
Подані до відповідного органу паперові документи зберігаються у додатку до електронної справи.
Документи і докази в паперовій формі зберігаються в додатку до справи в суді першої інстанції та у разі необхідності можуть бути оглянуті учасниками справи чи судом першої інстанції або витребувані судом апеляційної чи касаційної інстанції після надходження до них відповідної апеляційної чи касаційної скарги.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи паперовий документообіг зберігається і функціонує за «старими» правилами.
Справи, розгляд яких розпочато та не закінчено за матеріалами у паперовій формі до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, продовжують розглядатися за матеріалами у паперовій формі. За наявності технічної можливості суд може розглядати таку справу за матеріалами в електронній формі.
Порядок реєстрації в підсистемі "Електронного суду" розміщено на офіційному веб-порталі судової влади - "Електронний суд".
Прес-служба суду