Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
19 березня 2024 року колегія суддів 5ААС розглянула апеляційну скаргу Департаменту культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міської ради на рішення ООАС від 05 грудня 2023 року по справі за адміністративним позовом заступника керівника Малиновської окружної прокуратури м. Одеси в інтересах держави до Департаменту культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Позовні вимоги стосувались визнання протиправною бездіяльність Департаменту культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міської ради щодо не подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня Департаменту культури, національностей та релігій Одеської обласної державної адміністрації про занесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України об`єкту культурної спадщини місцевого значення, а саме:
Позивач також просив суд зобов’язати Департамент культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міської ради подати пропозиції до органу охорони культурної спадщини вищого рівня Департаменту культури, національностей та релігій Одеської обласної державної адміністрації про занесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, об`єкту культурної спадщини місцевого значення.
Суд I-ої інстанції адміністративний позов задовольнив у повному обсязі - https://cutt.ly/Rw2XRKQP
Не погоджуючись з цим рішенням, Департамент культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міської ради звернувся з апеляційною скаргою до П’ятого апеляційного адміністративного суду.
Під час апеляційного розгляду колегія суддів зазначила, що рішенням виконавчого комітету Одеської обласної ради народних депутатів №580 від 27 грудня 1991р. було затверджено перелік будівель та споруд, які підлягають взяттю під охорону держави, як пам`ятки архітектури місцевого значення, згідно додатку. Згідно з додатком до вказаного рішення №580 від 27 грудня 1991р. до переліку будівель та споруд, які підлягають взяттю під охорону держави, як пам`ятки архітектури місцевого значення, віднесено вищезазначені об’єкти культурної спадщини.
Також суд наголосив, що в Державному реєстрі нерухомих пам`яток України відсутня інформація про вказані об`єкти культурної спадщини місцевого значення та міська рада не зверталася з поданням пропозицій до органу культурної спадщини вищого рівня про внесення вищевказаних об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України. Вважаючи протиправною бездіяльність Департаменту культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міської ради щодо не подання пропозицій Департаменту культури, національностей та релігій Одеської ОДА про занесення до Державною реєстру нерухомих пам`яток України об`єктів культурної спадщини місцевого значення, заступник керівника Малиновської окружної прокуратури м. Одеси оскаржив її бездіяльність в судовому порядку.
Таким чином, за результатами розгляду колегія суддів 5ААС постановила:
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Детальніше – https://cutt.ly/1w971LwO
В реаліях сьогодення забезпечення рівня збереженості національних традицій та культурної спадщини є одним із пріоритетних завдань органів державної влади й місцевого самоврядування, оскільки саме в них міститься автентичність та етнокультурна самобутність українського народу.