П'ятий апеляційний адміністративний суд повідомив, що в разі направлення електронних документів на офіційну електронну адресу необхідно звернути увагу на деякі особливості роботи електронного документообігу:
- Організація роботи з документами, що надходять на офіційну електронну адресу суду, регулюється нормами Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та положеннями Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 №174.
- Електронний підпис — електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
- Оригінал електронного документа — електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису.
- Створення електронного документа завершується накладанням електронного підпису.
- Визначено застереження щодо підтвердження офіційного статусу документів, отриманих електронною поштою, не скріплених електронним цифровим підписом (згідно з п.2.2.18 Інструкції з діловодства в адміністративних судах України). До підтвердження оригіналами такі документи мають статус інформаційних.
- Реєстрація електронного документа, який перевірено на повноту та відповідність реєстраційних даних, на цілісність та автентичність (відповідність електронного цифрового підпису, наявність шкідливого коду), відбувається відповідно до вимог діловодства.
- Відповідальним працівником суду здійснюється перевірка справжності і підтвердження дійсності електронного підпису, накладеного на електронний документ, за допомогою сайту кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг «АЦСК органів юстиції України» Державного підприємства «Національні інформаційні системи» та разі його відсутності складається акт з приєднанням до електронної копії паперового документа.
Джерело: Судово-юридична газета